דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משתלם לפתוח אתר חינם בעזרה גוגל ישראל? 

מאת    [ 28/02/2012 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 1943 פעמים ]

לוחות המודעות בארץ מציגים את היוזמה חדשה של גוגל ישראל שמטרתה להעניק במתנה ל20,000 עסקים ישראלים אתר חדש. על פניו ההצעה נשמעת מצוין, מקבלים אתר,שם דומיין ,אחסון ואפילו כרטיסי ביקור בחינם לשנה. אך אין דבר כזה מתנות "חינם" ולכול החברות המציעות את שירותם חינם יש אינטרסים כלכלים ברורים. גוגל ישראל שמובילה את המהלך מעוניינת להגביר את הגלישה ואת כמות העסקים הישראלים בתוצאות החיפוש שלה. עסקים חדשים בגוגל יעלו את כמות החיפושים ואת העסקים שיתחרו על הפרסומות בגוגל. ככול שהתחרות על מילות חיפוש גדולה יותר ככה גוגל מרוויחה יותר מהפרסומות.

מה קורה לאחר שנה? עלות אחסון האתר לאחר שנה היא 65 שקלים, מחיר שאינו זול לאחסון אתר ישראלי קטן. ניתן למצוא בקלות חברות שיציעו אחסון שנתי במחיר של כ200-400 שקל לאתר. חישוב מהיר מראה כי תשלום 65 שקלים לחודש יוצא 780 שקל בשנה.

זה ניצול של חוסר הידע טכנולוגי של בעלי העסקים. מומחי בניית אתרים שבדקו את ההצעה טוענים שבעלי עסקים שירצו לעבור לחברת אחסון בעלת מחיר תחרותי יותר יתקשו מאוד לעשות זאת בלי ידע טכנולוגי מתקדם. כך חברת האחסון מקבלת לקוחות שבויים שישלמו מחירים הגבוהים בהרבה מחברות מתחרות בלי היכולת לעזוב.

העסקה כוללת עיצוב אתר בחינם בעזרת תוכנה פשוטה. לא קשה למצוא עיצוב אתרים בחינם, אך יש הבדל משמעותי בין עיצוב גרפי לאתר מקצועי למידותיו של הלקוח לבין שבלונות של אתר תדמית פשוט. בעל העסק מקבל אתר פשוט ובסיסי שניתן לעלות אליו טקסטים ותמונות, שנראה דומה מאוד למתחרים שלו ולשאר העסקים באינטרנט. בעלי עסק שרוצים אתר מיוחד ובולט צריכים להימנע מעיצוב האתר בעזרת תוכנות בחינם.

עיצוב אתרים בחינם אולי נשמע טוב אך הוא נופל מרמת אתרים איכותיים בתשלום בכמה פרמטרים חשובים. אתרים בחינם לא עברו אופטימיזציה למטרת קידום אתרים או בדיקות מהירות העליה של האתר.

על פני השטח הצעה של גוגל נשמעת מאוד מפתה ומלאה מתנות. את התשלומים אחרי השנה חינם גבוהים ויש הרבה אלטרנטיבות חינמיות ברשת. לפני שבעל עסק פותח אתר הוא  צריך לחשוב שניה מה מטרתו, אתר קטן ולא מקודם ישב בקרקעית של מנועי החיפוש ולא יביא לקוחות חדשים. ללא קידום אתרים ובניית אתרים מקצועית לא יגיעו גולשים ולקוחות לעסק כך שאין באמת סיבה לפתוח אתר גם אם הוא ב"חינם".

 

עובדת בחברה שמוכרת מכונת צילום ומחלטרת בכתיבת מאמרים בזמני הפנוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב